Правила внутреннего распорядка для обучающихся

Правила внутреннего распорядка для обучающихся

развернуть

ЗАЦВЕРДЖАНА

загад дырэктара дзяржаўнай

установы адукацыі “Голацкая сярэдняя школа “

                                                                  25.11.2022 № 399

 

 

  

Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў

 

         Агульныя палажэнні

  1. Сапраўдныя правілы распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб установе агульнай сярэдняй адукацыі, Дзяржаўным школьным стандартам, Статутам дзяржаўнай установы адукацыі “Голацкая сярэдняя школа” (далей - школа).
  2. Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (у далейшым - правілы) ўсталёўваюць нормы паводзін навучэнцаў ва ўстанове і на тэрыторыі школы.
  3. Мэта правілаў - стварэнне ў школе нармальнай рабочай абстаноўкі, бяспечных умоў, якія садзейнічаюць паспяховай вучобе кожнага навучэнца і выхаванца; бяспечных умоў знаходжання ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу; выхаванню павагі да асобы і яе правоў, развіццю культуры паводзін і навыкаў зносін.
  4. Дысцыпліна ў школе грунтуецца на аснове ўзаемапавагі чалавечай годнасці як якасці асобы навучэнцаў і падтрымліваецца іх законнымі прадстаўнікамі і настаўнікамі.

 

         Права і абавязкі навучэнцаў

  1. Навучэнцы маюць права на:
    • атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;
    • стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця;
    • атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам і ў парадку, які вызначаецца Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. № 149;
    • павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага насілля, жорсткага, грубага або зневажальнага абыходжання, прыніжэньня;
    • ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;
    • карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам;
    • бясплатнае карыстанне бібліятэкай, навучальнай і спартыўнай базай школы;
    • удзел у кіраванні установай адукацыі ў адпаведнасці з Статутам школы (далей – Статут);
    • адпачынак на перапынках, арганізацыю дасугавай дзейнасці падчас канікул;
    • стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;
    • аб'ектыўную ацэнку ведаў;
    • захаванне месца ў школе ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;
    • навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;
    • наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;
    • выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленай вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго навучэнца, усталяванай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі устаноў адукацыі;
    • вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам школы;
    • атрыманне дадатковых адукацыйных паслуг (у тым ліку платных) з колькасці паслуг, аказваемых школай;
    • атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;
    • удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;
    • заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;
    • атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;
    • удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;
    • удзел у органах вучнёўскага самакіравання ў школе;
    • абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;
    • недатыкальнасць асобы.
  1. Навучэнцы абавязаны:
  • выконваць Статут, выконваць рашэнні органаў самакіравання школы, правілы, патрабаванні кіраўніцтва і педагагічных работнікаў;
  • паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў школы;
  • знаходзіцца ў школе на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб'яднанняў па інтарэсах, іншых);
  • пакідаць тэрыторыю школы падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага адміністратара);
  • добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні, грамадскія даручэнні;
  • наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;
  • удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;
  • вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, кіраўніцтва ўстановы адукацыі;
  • беражліва ставіцца да маёмасці школы, падтрымліваць чысціню і парадак у школе і на яго тэрыторыі; беражліва ставіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;
  • клапаціцца пра сваё здароўе, бяспекі і жыцця навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;
  • неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену кіраўніцтва) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);
  • загадзя (напярэдадні ці за некалькі дзён) паведамляць класнага кіраўніка аб плануемым наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстраных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне свайго адсутнасці;
  • размяшчаць сродкі сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам вучэбных заняткаў у спецыяльна адведзеным месцы ў настаўніцкай;
  • выконваць дзелавы стыль адзення;
  • выкарыстоўваць вопратку для заняткаў фізічнай культурай згодна з санітарным нормам, спецыяльную вопратку на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы;
  • мець на ўроках неабходныя навучальныя прыналежнасці;
  • мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;
  • акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока-хатняе заданне;
  • штотыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;
  • прадастаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка школы;
  • выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.
  1. Навучэнцам у школе і на яе тэрыторыі катэгарычна забараняецца:

7.1. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;

7.2. курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці школы і іншых асоб;

7.3. прыносіць агнястрэльную зброю любога выгляду, газавую зброю, боепрыпасы любога выгляду або выбуховыя рэчывы (альбо іх імітатары або муляжы), халодную зброю, колючыя, сякучыя і рэжучыя прадметы (альбо іх імітатары або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, Тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі ці піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю навакольных, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;

7.4. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;

7.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара з наступным прад'яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;

7.6. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;

7.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;

7.8. праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу кіраўніцтва, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;

7.9. размаўляць падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, адцягвацца самому і адцягваць іншых навучэнцаў, перашкаджаць правядзенню навучальнага заняткі;

7.10. ужываць падчас навучальных заняткаў ежу і напоі;

7.11. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;

7.12. у падручніках рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць з іх старонкі;

7.13. падчас вучэбных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;

7.14. пакідаць школу да заканчэння вучэбных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (або) кіраўніцтвам школы.

7.15. Іншыя правы і абавязкі навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.

  1. Парадак наведвання навучэнцамі навучальных заняткаў.

8.1. Навучальныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладзе або ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным дырэктарам школы, і з'яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі навучэнцамі.

8.2. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання.

8.3. Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з'яўляецца для навучэнцаў абавязковым і безумоўным.

8.4. У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфармуе пра гэта дзяжурнага адміністратара і навучэнец выдаляецца з урока ў суправаджэнні дзяжурнага адміністратара.

8.5. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа праінфармаваць пра гэта дзяжурнага адміністратара.

8.6. Дзяжурны адміністратар выклікае ў школу законнага прадстаўніка навучэнца, а пры неабходнасці – супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.

8.7. Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках.

8.8. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ў школу ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разбору па прыбыцці законнага прадстаўніка ў школу.

8.9. У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне, навучэнец да пачатку ўрока абавязаны паведаміць аб гэтым настаўніку.

8.10. Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны навучэнец:

займае месца ў навучальным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком;

рыхтуе неабходныя для работы на ўроку падручнікі і навучальныя прыналежнасці;

ставіць на бясшумны рэжым сродкі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), калі іх прысутнасць узгоднена з настаўнікам і мае неабходнасць для адукацыйнага працэсу.

8.11. Навучэнец, які спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.

  • Падчас урока вучні ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых навучэнцаў, не дапушчаючы каментароў і рэплік з месца.
  • Пры адказе на пытанне настаўніка навучэнец ўстае. З дазволу настаўніка магчымы адказ седзячы.
  • Пра сваю гатоўнасць да адказу альбо пра які ўзнік у ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу пытанні навучэнец інфармуе, падымаючы руку.
  • Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых навучэнцаў магчымыя толькі з дазволу настаўніка.
  • Падчас правядзення кантрольных і самастойных работ навучэнец выконвае іх самастойна. Дапамога іншых навучэнцаў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаны настаўнікам. У выпадку парушэння гэтых правіл настаўнік мае права забраць у навучэнца работу і ацаніць толькі тую частку работы, якая выканана навучэнцам самастойна.
  • Падчас урока вучань павінен сачыць за сваёй паставай.
  • Званок аб заканчэнні ўрока даецца для інфармавання настаўніка і навучэнцаў аб заканчэнні заняткі. Навучэнцы пакідаюць клас з дазволу настаўніка.
  • Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя навучэнцы пераапранаюцца ў спартыўную форму.
  • Па заканчэнні ўрока навучэнцы наводзяць парадак на працоўным месцы, забіраюць свае прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі).
  • У выпадку пропуску заняткаў па хваробе, навучэнец або законныя прадстаўнікі інфармуюць класнага кіраўніка пра прычыну адсутнасці ў вуснай форме.
  • У дзень выхаду на заняткі навучэнец прад'яўляе тлумачэнні аб паважлівасці прычыны пропуску заняткаў.
  • Паважнай прычынай лічыцца:

хвароба навучэнца, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя);

экстранны выпадак у сям'і, які патрабуе асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);

пропуск урокаў па дамоўленасці з кіраўніцтвам (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);

удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам школы).

  1. Законныя прадстаўнікі навучэнцаў нясуць адказнасць за наведванне школы із дзецьмі.

Дзяжурства навучэнцаў

10.1. Ва ўстанове адукацыі з ліку навучэнцаў VII-XI класаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму адміністратару, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну падчас пераменаў, чысціню і парадак у школе.

10.2. У кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які падчас перамены дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўрока: раздае навучальныя дапаможнікі і сшыткі навучэнцаў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі.

10.3. З ліку навучэнцаў VII-X класаў прызначаюцца дзяжурныя па сталовай, якія перад раздачай ежы мыюць рукі з мылам, апранаюць галаўныя ўборы, фартухі.

 Парадак знаходжання навучэнцаў на перапынку.

  1. Перамена прызначана:

для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;

адпачынку і фізічнай размінкі;

прыйму ежы;

праветрывання класа, для чаго навучэнцам неабходна выйсці з класа;

падрыхтоўкі да ўроку, іншае;

  1. Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах навучэнцам неабходна прытрымлівацца правага боку.
  2. Падчас перапынкаў навучэнцам забараняецца:

13.1. шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;

13.2. штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любога роду канфліктных сітуацый;

13.3. катацца ў школе і на яе тэрыторыі на роварах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;

13.4. ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне гэтага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

Парадак знаходжання ў месцах масавага знаходжання.

14.Сталовая.

  • У сталовую навучэнцы ходзяць арганізавана, у суправаджэнні настаўніка, які праводзіў урок.
  • Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: ўваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад ежай.
  • Навучэнцы выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў.
  • Ужываць стравы, напоі, прадукты харчавання, набытыя ў сталовай, прынесеныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай. Падчас прыёму ежы навучэнцы павінны выконваць культуру харчавання.
  • Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы.
  1. Спартыўная зала.
    • Заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам яго работы.
    • Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменнай абутку.
    • Забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка, выхавальніка групы падоўжанага дня, іншага педагагічнага работніка.
    • Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца па раскладзе спартыўных секцый.
  1. Санітарныя пакоі.

16.1. Пры карыстанні санітарнымі пакоямі навучэнцы павінны выконваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены;

16.2. Забараняецца затрымлівацца ў санітарнай пакоі без патрэбы, а таксама смеціць, паліць, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы староннія прадметы.

  1. Гардэроб.
  • Па заканчэнні заняткаў (вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых, у аб'яднаннях па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў навучэнцы пад кіраўніцтвам настаўніка, які праводзіў заняткі, ідуць у гардэроб. Навучэнцы ў парадку чарговасці забіраюць сваю вопратку, выконваючы парадак і меры бяспекі.
  • У выпадку выяўлення згубы адзення або абутку, навучэнец абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася класнаму кіраўніку або дзяжурнаму адміністратару.
  • Навучэнцы не пакідаюць у кішэнях верхняй адзення ключы ад дома, грошы, праязныя дакументы, прылады сувязі (інтэрнэт сувязі) іншыя каштоўныя рэчы.
  • У выпадку выяўлення пакінутых і (або) забытых кімсьці ў гардэробе рэчаў навучэнцы перадаюць іх вахцёру або дзяжурнаму настаўніку.
  1. Парадак наведвання навучэнцамі мерапрыемстваў у пазавучэбны час.
  • Навучэнцам забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазавучэбны час.
  • Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазавучэбны час у школе, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай школе, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара па выхаваўчай рабоце, дзяжурнага адміністратара).
  • Навучэнцы, прысутныя на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазавучэбны час у школе, і асобы, якія не навучаюцца ў гэтай школе, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, макіяж, які адпавядае ўзросту
  • Не дазваляецца прысутнасць у верхняй вопратцы і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў актавай, спартыўнай залах, іншых памяшканнях школы.
  • Прыход і сыход з мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.
  • Навучэнцы абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для навучэнцаў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб'ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.
  • Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах навучэнцы дапускаюцца з дазволу лекара, да турыстычных паходаў – з дазволу медыцынскага работніка.
  • Грамадска карысная праца навучэнцаў у пазаўрочны час праводзіцца не раней чым праз 30 хвілін пасля заканчэння ўрокаў. Працягласць грамадска карыснай працы і віды работ ўсталёўваюцца Санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.

19.Патрабаванні да знешняга выгляду навучэнца.

19.1. Навучэнцы абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі вучэбных заняткаў у школе, з улікам агульнага аднолькавага элемента адзення, у тым ліку і наяўнасць «эмблемы» на элементах адзення дзелавога стылю.

19.2. У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны швэдар ці камізэлька.

19.3. Пры наведванні навучэнцамі вучэбных заняткаў не дапускаюцца:

спартыўная вопратка і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;

рэчы, якія маюць яркія малюнкі;

бруднае, скамечанае (неахайнае) і іншае адзенне, не прызначаная для наведвання ўстановы адукацыі;

верхняя вопратка і галаўныя ўборы;

багацце біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, святочных прычосак і аксесуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных гуртоў і розных напрамкаў моладзевай субкультуры і спартыўных клубаў.

19.4. Спрэчныя пытанні, звязаныя з вонкавым выглядам навучэнца, вырашае кіраўніцтва ўстановы адукацыі.

  1. Правілы карыстання сродкамі мабільнай сувяўі (інтэрнет-сувязі)
  • У будынку школы навучэнцы абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у рэжым вібравыкліку або бясшумны рэжым.
  • У час правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў прызначаным месцы ў настаўніцкай у стане бясшумнага рэжыму.
  • Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка.
  • Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) навучэнцам дазволена выключна для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці.
  • У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), навучэнец павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння сапраўдных Правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучня робіцца запіс у дзённік.
  • Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) вырабляецца канфіскацыя тэлефона ў навучэнца. Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі), і пасля гутаркі з дырэктарам (членам кіраўніцтва) ім вяртаецца прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На навучэнца накладаецца спагнанне, вызначанае дырэктарам школы.

Заахвочванне і дысцыплінарная адказнасць навучэнцаў

  1. У якасці заахвочвання да навучэнцаў могуць прымяняцца наступныя меры:

аб'яву падзякі;

узнагароджанне Граматай;

узнагароджанне каштоўным падарункам;

занясенне на Дошку гонару ўстановы адукацыі;

напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам непаўналетняга навучэнца;

іншыя меры.

  1. Заахвочванне аб'яўляецца загадам дырэктара школы. Выпіска з загаду захоўваецца у асабістай справе навучэнца.
  2. За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнай правіны (у тым ліку неаднаразовае парушэнне статута і правілаў для навучэнцаў школы) устанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выяўляецца ва ўжыванні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання:

заўвага;

вымова;

адлічэнне.

  1. Датэрміновае спыненне адукацыйных адносін (адлічэнне) як мера дысцыплінарнага спагнання не прымяняецца да вучня, які не дасягнуў васемнаццаці гадоў і не завяршыў засваенне зместу адукацыйнай праграмы базавай адукацыі, адукацыйнай праграмы сярэдняй адукацыі.
  2. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару школы.

Паводзіны па-за школай.

  1. Кожны навучэнец павінны шанаваць гонар сваёй школы, свой клас, свой уласны гонар.
  2. Навучэнцам неабходны паводзіць сябе згодна з правіламі этыкету.
  3. Кожны навучэнец павінен быць уважлівым да дарослых, маленькіх дзяцей, хворых і састарэлых, уступаючы ім дарогу, месца і ўсяк дапамагаючы ім.
  4. Па вуліцах хадзіць спакойна, без шуму. Калі спецыяльны тратуар для пешаходаў адсутнічае, то рухацца згодна з правіламі дарожнага руху.
  5. Навучэнцы павінны беражліва ставіцца да прыроды.
  6. Навучэнцам забараняецца курыць, ужываць алкагольныя напоі.
  7. На вуліцы і ў грамадскіх месцах неабходна паводзіць сябе сціпла і прыстойна, быць прыкладам для малодшых школьнікаў.

Заключныя становішчы.

  1. Сапраўдныя правілы распаўсюджваюцца на ўсе мерапрыемствы, якія праводзяцца на базе школы і за яе межамі.
  2. 3а парушэнне сапраўдных правілаў і Статута школы да вучняў прымяняюцца меры дысцыплінарнага і выхаваўчага ўздзеяння, прадугледжаныя Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі.

 

свернуть
поделиться в: